Interaktive multidesigns

Knitalots interaktive multiopskrifter kan strikkes i den type og tykkelse garn du har lyst til. Samtidig bliver opskriften tilpasset lige de mål modtageren har.

 Gode råd inden du går igang             Udprintning af opskrift

 Klik på billederne for at se mere om hver enkelt opskrift

 Nyeste designs: Filtede Futter

 
Maskulin er en dejlig herresweater med snoningsmønster i siderne og på armene. Snoningerne går fra armene og op over skuldrene, og giver den et meget maskulint præg. Maskulin er strikket rundt og har ingen sammensyninger - ingen montering!

Trøjen egner sig bedst, hvis den strikkes på pind 3½-5 i børnestørrelser og pind 4-8 i voksenstørrelser.

Klik på billedet for flere oplysninger







JackieO er en kjole i A-facon. Den kan laves som en let sommerkjole i tyndt bomuldsgarn eller som en tyk vintersag i uldgarn. Lav den evt. kort, så har du en fin vest/top alt efter garnvalget. Med JackieO er du færdig med kjolen, når du er færdig med at strikke....ingen montering!

Klik på billedet for flere oplysninger







Skråning, her strikket i Noro Kureyon i en str. (X)L. Du kan selv variere længden af Skråning. Findes også i en variation som vest.

Skråning str. 2 mdr, Baby Cashmerino, pind 3½
Skråning str 2 år, Dobbelt Lucca, pind 5
Skråning str XL, Greenland, pind 6

Klik på billedet for flere oplysninger 







Ribning er yndlingsstrikketrøjen for dig der ikke bryder sig om montering. Strikket fuldstændig ud i et ovenfra. Her strikket i Naturuld på pind 6 i en str. 12 år.

Nederste kant
Forkant
Udtagninger

Ribning, str 2 mdr, Lucca, pind 4
Ribning, str 12 år, pind 4 + str 1 år, pind 6

Klik på billedet for flere oplysninger




Spaltning er puttesjalet over dem alle - eller en fiks lille skuldervarmer. Størrelsen afhænger af hvilken længde man ønsker bagpå.
Her strikket i kauni effektgarn på pind 3½, med længde til knæhasen.

Klik på billedet for flere oplysninger






Hældning strikket i kauni effekt-garn på pind 3½ i en str. XL. Du kan variere længden på Hældning helt efter eget valg. - Kort tunika eller lang kjole.


Klik på billedet for flere oplysninger






Cirkeling, strikket i farveskiftegarn fra Hjelholt Uldspinderi. Str. L.

Du kan strikke Cirkeling som både vest og trøje. I opskriften er der forklaret 3 forskellige mønstre til ryggen.

Klik på billedet for flere oplysninger





  

Kloning er som navnet siger en kloning mellem to forskellige garner, to forskellige strikkefastheder og to forskellige mønstre. Her strikket i Naturuld og kauni 8/2+kidzeta i en str. XL, og en str. "Build-a-bear" i MANU babyalpaka og kauni 8/2+kidzeta.

Klik på billedet for flere oplysninger 






Hue, håndledsvarmere og halsfisk, strikket i rib med snoningsind- og udtagninger

Klik på billedet for flere oplysninger






Grundopskrift på strømper/sokker strikket fra tåen og op. Få et par strømper, der passer din fod perfekt - både i ragsokgarn og tyndt, tyndt strømpegarn.

Klik på billedet for flere oplysninger







Grundopskrift på almindelige strømper strikket fra skaftet og ned.

Klik på billedet for mere info.









En lille hæklet sommerhat - enten i enkelt eller dobbelt bomuld/silke/hør eller hvad du nu har lyst til. Indtast din hovedform og hæklefasthed, så passer hatten - bedre end til ginen uden hoved her :-)

Klik på billedet for flere oplysninger





Multitaske - lidt til dem, der også syr. Syvejledning på en strikketaske - eller picnic/strand/sports/PC-taske. Kun fantasien sætter grænser. Med multiberegning af lommer.

Klik på billedet for flere oplysninger





Hue, handsker og halstørklæde med babysnoninger. Et dejligt vintersæt. Handskerne på billedet er strikket i strømpegarn (p 2½), dobbelt alpaka (p 4) og naturuld (p 6). Samme størrelse og samme opskrift, bare udregnet med forskellig strikkefasthed. Dermed har du mulighed for at lave et par tynde handsker til når du cykler og et par tykke, til når du går med hunden.

Klik på billedet for flere oplysninger



Se flere designs og opskrifter i menuen til venstre

Visitor counter, Heat Map, Conversion tracking, Search Rank